Utbildning:
2008: Samtalsmetodik med inriktning mot coaching och mentorskap Malmö högskola (Mah)
2007: Det professionella samtalets grunder Mah
2006: Etik i människovården II, Lunds Universitet
2005: Etik i människovården I, Lunds Universitet
2004: Magisterkurs i pedagogik vid Mah 10/20 p
2003: "Att möta människor" Mah
2000-2003 Fritidsstudier i moralfilosofi och vuxen- pedagogik
1998: TEACCH- utbildning (ped. arbetssätt autism)
1979: Fil. kand. ex. i beteendevetenskap
1979: Litteraturvetenskap
1976: Speciallärarexamen
1971: Folkskollärarexamen
1966: Musikpedagogisk examen
Arbetslivserfarenhet:
Speciallärare i grundskola och gymnasium
Speciallärare i särskola/träningsskola
Folkhögskollärare – uppdragskurser
Speciallärare vid § 12- skolhem
Klasslärare i Waldorfklass
Klasslärare i grundskola
Musiklärare
Coachinguppdrag och stödperson, inom psykiatriska tvångs- och frivården, Region Skåne.
Personalutbildning i bemötande av elever med skolsvårigheter och autismrelaterade funktionshinder, DAMP, ADHD, ADD, Tourettes syndrom och depression.
Utbildningsuppdrag Malmö högskola: för lärare och blivande lärare vid kursen "Barn och unga i behov av särskilt stöd".
Personalutbildning inom äldreomsorgen, föreläsningar och seminarier:
Kommunikation på arbetsplatsen Bemötande och konflikthantering Etik, etisk reflektion och moral ____________________________
Handledning, enskild eller grupp inom skola, vård och omsorg.
Personlig coaching lärare/rektor/elevassistent o. dyl.
Omvårdnadshandledning:
Erfarenhetsbaserad handledning för att utveckla och kvalitetssäkra patientarbetet, samt bevara och vidareutveckla yrkeskunskapen hos personalen.
Utgångspunkten är yrkesrelaterade frågeställningar eller för arbetsplatsen specifika situationer eller problem man vill arbeta med som utmaningar och finna lösningar på.
Författarskap: Utgiven bok 2003: TRYGG ÄLDREOMSORG, Tankar om Bemötande, Etisk Reflektion, Moral och Kommunikation + studiehandledning
Nyutgåva 2005 på Gothia Förlag: Trygg Äldreomsorg, Om respektfulla möten i det dagliga arbetet.
Med studiehandledning. ISBN 91-7205-470-0 |